Miten robotteja käytetään vieraiden kielten opetuksessa? Turun yliopiston RoboLang-projekti tutkii multimodaalista vuorovaikutusta oppijan ja robotin välisessä oppimisympäristössä. Tutkimuksessa tarkastellaan erityisesti oppijoiden oppimistuloksia, tunteita ja motivaatiota sekä opettajan roolia robottiavusteisessa kielten opetustilanteessa.
Puhujat:
Maarit Mutta (Yliopistolehtori, dosentti, ranskan kieli, Turun yliopisto) on kielitieteen asiantuntija, jonka tutkimuskohteina ovat metakielellinen tietoisuus, kirjoitusprosessit ja oppiminen hybriditilanteissa.
Molemmat ovat mukana Kielen oppimisen tutkimuskeskuksen (LEALA) RoboLang-projektin sekä Suomen Akatemian rahoittaman Fluency and Disfluency Features in L2 Speech -projektin tiimeissä. Tämän lisäksi Maarit Mutta on työskennellyt projektipäällikkönä monikansallisessa ERASMUS+ (LALI 2017-2020) -projektissa, jonka tavoitteena oli tukea maahanmuuttajien sosiaalista ja kielellistä integraatiota opettamalla paikallista kieltä ja luku- ja kirjoitustaitoa taiteen avulla.
Tilaisuuden kieli: ranska
Noudatamme ja seuraamme tarkasti tapahtumatoiminnassa viranomaissuosituksia. Tapahtumiin on varattavissa vain istumapaikoista eli 20 paikkaa, jotta varmistamme metrin turvavälit kaikille osallistujille. Käsien desinfiointiainetta on saatavilla sekä talon että instituutin aulassa. Maskeja on tarvittaessa saatavilla instituutin vastaanottotiskiltä.
Toivomme myös sinun huomioivan nämä ohjeet asioidessasi meillä.
-Tule paikalle vain terveenä
-Pidä 1–2 metrin turvaväli
-Pese kädet ja käytä käsidesiä
-Yski/aivasta hihaan tai nenäliinaan