Mouret’n klassiset elokuvat eivät pyri mielistelemään mitään ajan henkeä. Pitkään tutkan alla pysytellyt ohjaaja on viime vuosina noussut laajempaan arvostukseen ja ansainnut teoksillaan muun muassa César-ehdokkuuksia.
Mouret’n toinen pitkä elokuva Venus and Fleur (2004) on nostalginen ja kesäinen erehdysten komedia, joka liihottelee samassa liehittelyn ja oikukkaiden sydämenasioiden ja niillä spekuloinnin maastossa kuin Éric Rohmerin elokuvat. Kepeä mutta syvällinen The Art of Love (2011) on yllätyksellinen, kymmeneen lukuun jaettu kertomus rakkaudesta. Cécile de Francen tähdittämässä tiiviissä tapakomediassa Neiti J (2018) Mouret loi oman versionsa Denis Diderot’n varoittavasta lemmentarinasta. Sydämen asia(t) (2020) puolestaan vetää katsojat mukaansa oikeaan ihmissuhteiden kosmokseen Ranskan maaseutumiljöössä. Mouret’n uusimmassa elokuvassa Diary of a Fleeting Affair (2022) loistavien Sandrine Kiberlainin ja Vincent Macaignen esittämä kaksikko tapaa baarissa ja keksii aloittaa seksin, seurustelun ja yhteisen tulevaisuuden kannalta premisseiltään varsin erikoisen suhteen. Vaan miten käykään intohimon – tai kuvion muiden osapuolien?